Ταξίδι Αναψυχής...
στο κέντρο της ψυχής

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2018

Καθημερινά πρωινό βιωματικό εργαστήριο από τις 10:30 έως τις 13:00 και βραδινό εργαστήριο από 19:30 έως 21:30.

24 Αυγούστου- Αφίξεις - Open call Εργαστήρια // Καλωσόρισμα

Άφιξη & Καλωσόρισμα


Opencall Εργαστήρια


Εισηγητής(ες) : Χρύσα Σάγου, Ώρα: 19:00-20:30

Διεκδικώντας το Μήλο Η προσωποκεντρική προσέγγιση δίνει έμφαση στη σχεσιακή διάσταση του ανθρώπου. Οι αντιλήψεις για τον εαυτό μας και τον κόσμο απηχούν την αλληλεπίδραση με σημαντικά πρόσωπα. Η εμπιστοσύνη στην ικανότητα εξέλιξης, σε ένα περιβάλλον θετικής αναγνώρισης, αντανακλά και την ανάγκη  ενός ενεργού εσωτερικού διαλόγου. Διακριτά διαμορφωμένες πλευρές του εαυτού ενεργοποιούνται ή παραμένουν αδρανείς, συμμαχούν ή συγκρούονται, ωθούν σε αλλαγές ή αντιστέκονται σε αυτές. Πώς μπορούν οι...

Περισσότερα >

Διεκδικώντας το Μήλο

Η προσωποκεντρική προσέγγιση δίνει έμφαση στη σχεσιακή διάσταση του ανθρώπου. Οι αντιλήψεις για τον εαυτό μας και τον κόσμο απηχούν την αλληλεπίδραση με σημαντικά πρόσωπα. Η εμπιστοσύνη στην ικανότητα εξέλιξης, σε ένα περιβάλλον θετικής αναγνώρισης, αντανακλά και την ανάγκη  ενός ενεργού εσωτερικού διαλόγου. Διακριτά διαμορφωμένες πλευρές του εαυτού ενεργοποιούνται ή παραμένουν αδρανείς, συμμαχούν ή συγκρούονται, ωθούν σε αλλαγές ή αντιστέκονται σε αυτές. Πώς μπορούν οι διαφορετικές διαμορφώσεις να αποκτήσουν όνομα και να γίνει κατανοητή η μεταξύ τους σχέση, αν δεν αναγνωριστούν τα διλλήματα και οι αντιφάσεις;

Η αφηγηματική πρακτική έχει στο επίκεντρο την πολυφωνικότητα του εαυτού και τις πολλαπλές εκδοχές της ταυτότητας μας. Στις προσωπικές μας ιστορίες υπάρχουν κοινωνικά κυρίαρχες ερμηνείες  για το τι είναι ωφέλιμο, δίκαιο, σωστό, επιτρεπτό, οι οποίες επισκιάζουν τις εναλλακτικές «φωνές». Η ίδια η πράξη της αφήγησης όμως έχει τη δύναμη να αποδομήσει το παγιωμένο και να μας μετακινήσει προς μια νέα ακρόαση αναγκών και επιθυμιών.

Με μια σύνθετη προσωποκεντρική-αφηγηματική οπτική, επικαλούμαστε από το μύθο, το μήλο ως σύμβολο εξωτερικής αξιολόγησης μιας αναμφισβήτητης κυριαρχίας, επικύρωση ενός απόλυτου, μιας ολότητας που καταργεί την πολυφωνικότητα.  Η χρήση της γοητείας , η δύναμη της στρατηγικής , η επένδυση στη γνώση,  αποτυπώνονται σε μια προσπάθεια ανάδειξης υπεροχής της μιας έναντι των άλλων και όχι συνύπαρξης.Η έριδα απλώνεται λοιπόν στο χώρο που δημιουργείται ανάμεσα στις διαφορετικές πλευρές του εαυτού και αντικατοπτρίζει τις δυσκολίες αφομοίωσης, την εσωτερική σύγκρουση, τον θυμό. Εκδηλώνεται με δύναμη, φόβο, δημιουργικότητα, ενοχές, ματαίωση, πάθος και φιλοδοξία. Με την ασυμφωνία για το στόχο, τα μέσα , τις επιλογές, αλλά και την ετοιμότητα ανάληψης ευθύνης.

Στο εργαστήριο θα έχουμε την ευκαιρία με βιωματικές ασκήσεις να διερευνήσουμε με ευαισθησία και αποδοχή τον εσωτερικό μας χάρτη και να αναγνωρίσουμε τις διαφορετικές του ποιότητες.Θα πειραματιστούμε με εικαστική έκφραση, μέσω της οποίας ίσως γεφυρώσουμε την απόσταση των διαμορφώσεων και θα προσδιορίσουμε τα λειτουργικά εφόδια που  διευκολύνουν μια θεραπευτική διαδικασία. 

 
   
Λιγότερα <

Opencall Εργαστήρια


Εισηγητής(ες) : Ελένη Ανδρέου, Ώρα: 19:00-20:30

Συγκρούσεις και Όνειρα: Αφηγήσεις και Αναπαραστάσεις του Ονειρευόμενου Σώματος Η θεραπευτική δουλειά με τα όνειρα αποτελεί σημαντική παράμετρο της υπαρξιακής προσέγγισης και έχει τις ρίζες της στην πρώιμη ερμηνευτική των ονείρων του Φρόυντ, ενώ θεωρείται κεντρικό θέμα ενασχόλησης της ανθρωπιστικής κατεύθυνσης της θεραπείας Gestalt. Στα πλαίσια του συγκεκριμένου βιωματικού σεμιναρίου θα ασχοληθούμε με τους τρόπους αντίληψης και κατανόησης των συγκρουσιακών καταστάσεων, όπως αυτές αποτυπώνονται στα όνειρα και την...

Περισσότερα >

Συγκρούσεις και Όνειρα: Αφηγήσεις και Αναπαραστάσεις του Ονειρευόμενου Σώματος

Η θεραπευτική δουλειά με τα όνειρα αποτελεί σημαντική παράμετρο της υπαρξιακής προσέγγισης και έχει τις ρίζες της στην πρώιμη ερμηνευτική των ονείρων του Φρόυντ, ενώ θεωρείται κεντρικό θέμα ενασχόλησης της ανθρωπιστικής κατεύθυνσης της θεραπείας Gestalt.

Στα πλαίσια του συγκεκριμένου βιωματικού σεμιναρίου θα ασχοληθούμε με τους τρόπους αντίληψης και κατανόησης των συγκρουσιακών καταστάσεων, όπως αυτές αποτυπώνονται στα όνειρα και την επανα-νοηματοδότησή τους στην αφήγηση και αναπαράσταση εκείνων των δομικών στοιχείωντους, που οδηγούν στη θεραπεία. Οι τρόποι αυτοί στο βαθμό που ενεργοποιούν λανθάνουσες διεργασίες αποδόμησης   δυσλειτουργικών παραμέτρων της τραυματικής εμπειρίας, μπορούν να συμβάλουν αποτελεσματικά στην ανακατασκευή της υποκειμενικής πραγματικότητας, ώστε να γίνει πιο φιλική προς «τον χρήστη».

Παράλληλα, θα εξετάσουμε τρόπους διεύρυνσης της συνειδητότητας μέσα από την ενοποίηση του συνειδητού με το ασυνείδητο σε μια συνεχή ροή, που αφορά τόσο την πραγματικότητα του ονειρευόμενου σώματος, όσο και την ικανότητα αναγνώρισης των αναπαραστάσεων αυτής της πραγματικότητας. Η ικανότητα αυτή σχετίζεται με συμπεριφορές προσέγγισης και εστίασης στις συγκρουσιακές καταστάσεις, την ευελιξία στην αντιμετώπιση και τη θεραπεία και την αλλαγή των δυσλειτουργικών πεποιθήσεων που υπονομεύουν την αυτορρύθμιση.

Πολλές φορές οι τραυματικές εμπειρίες ασκούν καταλυτική επίδραση στις πεποιθήσεις μας και συνοδεύονται από απώλεια σκοπού και νοήματος. Σ’ αυτή τη διαδικασία τα όνειρα μπορούν να βοηθήσουν στην επεξεργασία των καταγραφών και να αποτελέσουν βασικό μέσο ανάδυσης και επεξεργασίας των αισθήσεων, σκέψεων και συναισθημάτων που σχετίζονται με ενδοψυχικές συγκρούσεις. Επιπλέον, μπορούν να αποτελέσουν επανορθωτικές εμπειρίες και να δημιουργήσουν μια νέα ψυχοσωματική πραγματικότητα.

Η πλαστικότητα του εγκεφάλου μπορεί να επιτρέψει την εγκαθίδρυση νέων νευρωνικών συνάψεων και επομένως νέων τρόπων αντίληψης και αφήγησης της πραγματικότητας. Προς την κατεύθυνση αυτή η εξοικείωση με τη μεθοδολογία εξερεύνησης και τροποποίησης επαναλαμβανόμενων συγκρούσεων και ψυχοσωματικών μοτίβων αποτελείβασικό στόχο του εργαστηρίου, που αναμένεται να βοηθήσει σε αποτελεσματικότερες προσεγγίσεις των ονείρων ως μέσου διαχείρισης και επίλυσης των συγκρούσεων.

 

 

Το σεμινάριο βασίζεται στην αφηγηματική προσέγγιση και σε τεχνικές δραματοθεραπείας και Gestalt.

 

Λιγότερα <

25 Αυγούστου - Δραματοθεραπεία

Δραματοθεραπεία


Εισηγητής(ες) : Εμμανουέλα Κρασανάκη, Στέλιος Κρασανάκης, Ώρα: 10:30-13:00

Να ένα μήλο στο Πήλιο  Η επεξεργασία  μύθων για θεραπευτικούς σκοπούς  αποτελεί μια από τις κύριες τεχνικές της Δραματοθεραπείας και θα μπορούσαμε να πούμε και ένα βασικό γενεσιουργό αίτιο της. Οι μύθοι είναι παγκόσμιοι ενώ παράλληλα εκφράζουν  εθνικές κουλτούρες και συμπεριφορές. Αποτελούν ένα ευρύ κέλυφος κατάλληλο για προβολές, μεταθέσεις, μετωνυμίες και μεταφορές. Ένα ιδανικό πλαίσιο για τη δραματική-αισθητική απόσταση, βασική έννοια της δραματοθεραπευτικής μεθόδου. Μέσα από τον συμβολισμό αλλά και τη μεταφορά...

Περισσότερα >

Να ένα μήλο στο Πήλιο 

Η επεξεργασία  μύθων για θεραπευτικούς σκοπούς  αποτελεί μια από τις κύριες τεχνικές της Δραματοθεραπείας και θα μπορούσαμε να πούμε και ένα βασικό γενεσιουργό αίτιο της. Οι μύθοι είναι παγκόσμιοι ενώ παράλληλα εκφράζουν  εθνικές κουλτούρες και συμπεριφορές. Αποτελούν ένα ευρύ κέλυφος κατάλληλο για προβολές, μεταθέσεις, μετωνυμίες και μεταφορές. Ένα ιδανικό πλαίσιο για τη δραματική-αισθητική απόσταση, βασική έννοια της δραματοθεραπευτικής μεθόδου.

Μέσα από τον συμβολισμό αλλά και τη μεταφορά που ο μύθος για «το  μήλο της έριδος» εμπεριέχει θα αναζητήσουμε με παιγνιώδη διάθεση τις σύγχρονες εκδοχές του στην Ελληνική κοινωνία σε μια προσπάθεια κατανόησης του θυμού αλλά και του διχασμού  που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.   

Λιγότερα <

Απογευματινό εργαστήριο - Δραματοθεραπεία


Εισηγητής(ες) : Εμμανουέλα Κρασανάκη, Στέλιος Κρασανάκης, Ώρα: 19:30-21:30


Κλείσιμο Χ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Η δραματοθεραπεία είναι μια θεραπευτική προσέγγιση ατομική η ομαδική που αξιοποιεί την δυναμική του θεάτρου και γενικότερα την τέχνη και την μεταφορά. Πρόκειται για ένα πλαίσιο δημιουργίας ενός μεταβατικού χώρου όπου οι σχέσεις αναπτύσσονται και εξελίσσονται με τη διαμεσολάβηση των  ρόλων, των κειμένων, των μύθων και των  υλικών τέχνης.

Χρησιμοποιούνται πολλές τεχνικές όπως το παίξιμο ρόλων, κατασκευή και αφήγηση ιστοριών, μάσκες, τεχνικές γλυπτών, ζωγραφικής  και tableau vivant, ενώ παράλληλα αναδεικνύεται ο ρόλος του σώματος στη κατεύθυνση της ψυχοσωματικής θεώρησης του ανθρώπου.

Επισημαίνουμε ότι η Δραματοθεραπεία εκτός από μια  θεραπευτική μέθοδο αποτελεί και ένα πολιτιστικό γεγονός. Έχει τις ρίζες της στην αρχαία Ελλάδα, αλλά ως αυτόνομη θεραπευτική προσέγγιση αναπτύχθηκε κατά τη δεκαετία του 60¨ στη Μεγάλη Βρετανία. Είχε βέβαια προηγηθεί ο Moreno εισάγοντας  την έννοια του ψυχοδράματος με το οποίο η δραματοθεραπεία εμφανίζει ομοιότητες αλλά και πολλές διαφορές.

Η Δραματοθεραπεία έχει την δυνατότητα να λειτουργήσει σε διαφορετικά επίπεδα όπως εκείνο της δημιουργικότητας, της στοχοθέτησης αλλά και της θεραπείας, ως εκ τούτου απευθύνεται σε πολλούς διαφορετικούς πληθυσμούς.

Στη χώρα μας εμφανίστηκε το 1985 και από τότε εφαρμόζεται σε πολλά κέντρα ψυχικής υγείας, δομές αποκατάστασης, κέντρα απεξάρτησης και αλλού.

Παράλληλα παρέχεται ολοκληρωμένη εκπαίδευση στη συγκεκριμένη θεραπευτική μέθοδο από εκπαιδευτικούς φορείς, όπως είναι το Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ που λειτουργεί από το 1994.

Η Δραματοθεραπεία φαίνεται να αποτελεί θεραπεία επιλογής για το σύγχρονο άνθρωπο  εισάγοντας την έννοια του αισθητικού και του σώματος στη θεραπευτική διαδικασία, απαραίτητο διακύβευμα στην μεταμοντέρνα εποχή μας.

 

 

Ινστιτούτο δραματοθεραπείας αιών

Πρατίνου 72, Αθήνα 11634,Τηλ. 2107258741, Fax. 2107258766, e-mail. aeongr@otenet.gr

www.aeon-dramatherapy.gr            Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ



26 Αυγούστου - Εικαστική Ψυχοθεραπεία

Εικαστική Ψυχοθεραπεία


Εισηγητής(ες) : Νιζέττα Δ. Αναγνωστοπούλου, Ώρα: 10:30 - 13:00

«Ο μύθος είναι μια ζωντανή διδασκαλία για την ανθρωπότητα από την αυγή της ύπαρξής της και εμπεριέχει όλη τη βιωμένη της εμπειρία.» CarlJung Κάθε μύθος περικλείει σύμβολα και συμβολισμούς. Ο άνθρωπος μαθαίνει μέσα από τους μύθους πολύ πιο αποτελεσματικά και ολιστικά.  Με αυτό τον τρόπο η μάθηση του, επιτυγχάνεται σε βάθος, μια και αγγίζεται σε περιοχές του ασυνείδητου νου, όπου κατοικεί η φαντασία, και οι πρώιμες εμπειρίες και τα βιώματα του.  Η προσέγγιση της Εικαστικής θεραπείας, βασίζεται...

Περισσότερα >

«Ο μύθος είναι μια ζωντανή διδασκαλία για την ανθρωπότητα από την αυγή της ύπαρξής της και εμπεριέχει όλη τη βιωμένη της εμπειρία.»

CarlJung

Κάθε μύθος περικλείει σύμβολα και συμβολισμούς. Ο άνθρωπος μαθαίνει μέσα από τους μύθους πολύ πιο αποτελεσματικά και ολιστικά.  Με αυτό τον τρόπο η μάθηση του, επιτυγχάνεται σε βάθος, μια και αγγίζεται σε περιοχές του ασυνείδητου νου, όπου κατοικεί η φαντασία, και οι πρώιμες εμπειρίες και τα βιώματα του. 

Η προσέγγιση της Εικαστικής θεραπείας, βασίζεται στην δυνατότητα του ανθρώπου να παράγει σύμβολα και στην ικανότητα του να  χρησιμοποίει της αντίληψης του  στην αποσυμβολοποιηση τους με αποτέλεσμα  την επίτευξη μιας βαθύτερης γνώσης.

Με οδηγό τα μέσα, τα εργαλεία της εικαστικής γλώσσας ,και την δύναμη της εικαστικής θεραπείας, θα προσεγγίσουμε ένα αρχαιοελληνικό μύθο που αναφέρεται σε ένα πολύ δυνατό σύμβολο το ΜΗΛΟ  που διατρέχει την ιστορία της ανθρωπότητας, από την ιστορία των εσπερίδων έως την  εποχή του Αδάμ και της Εύας!

Στο πρωινό μας εργαστήρι θα προσπαθήσουμε να διερευνήσουμε  το προσωπικό μας ΜΗ- ΟΛΟ  που μπορεί να κρύβει το προσωπικό μας  μήλο της Έριδος, και  ως εκ τούτου τους προσωπικούς μας πολέμους  και όλα τα δεινά που αυτοί μας επιφέρουν.

 

 

 

 

Λιγότερα <

Απογευματινό εργαστήριο - Εικαστική Ψυχοθεραπεία


Εισηγητής(ες) : Νιζέττα Δ. Αναγνωστοπούλου, Ώρα: 19:30-21:30

Σε συνέχεια της πρωινής θεματικής θα  παρουσιάσουμε βασικές αρχές της εικαστικής ψυχοθεραπείας και θα τις συνδέσουμε με το έργο των σπουδαστών του Κέντρου Τέχνης & Ψυχοθεραπείας από την κλινική άσκηση τους σε ποικίλα πλαίσια πρακτικής.    

Περισσότερα >

Σε συνέχεια της πρωινής θεματικής θα  παρουσιάσουμε βασικές αρχές της εικαστικής ψυχοθεραπείας και θα τις συνδέσουμε με το έργο των σπουδαστών του Κέντρου Τέχνης & Ψυχοθεραπείας από την κλινική άσκηση τους σε ποικίλα πλαίσια πρακτικής.

 

 

Λιγότερα <


Κλείσιμο Χ

Η Εικαστική Ψυχοθεραπεία

Η εικαστική έκφραση, η τέχνη και τα παραγόμενα της, σε όλες τις μορφές με τις οποίες παρουσιάστηκε, στην ροή της ανθρώπινης ιστορίας, μας «αφηγούνται» τις πολιτιστικές και προσωπικές διαδρομές της ιστορικής εξέλιξης καθώς και της ψυχικής ανάπτυξης  των ανθρώπων. Μέσω της εγγενούς ικανότητας του ανθρώπου να δημιουργεί σύμβολα, του προσφέρεται η δυνατότητα να αποτυπώνει και να επικοινωνεί, τον εσωτερικό ψυχικό του κόσμο, αποκαλύπτοντας έτσι την σύνθετη πολύπλοκη, και πολλές φορές συγκρουσιακή του μορφή. Ο συμβολισμός και η δυνατότητα μορφοποίησης συμβόλων, προσφέρει στον άνθρωπο βήμα σύνδεσης με τις εσωτερικές  ασυνείδητες πληροφορίες της προλεκτικής σφαίρας και του χαρίζει, μέσω των εικόνων, <λόγο στο ά-λογο.>

Η εικαστική ψυχοθεραπεία ενσωματώνει στον κορμό της προσέγγισης της, το πεδίο της ανθρώπινης ανάπτυξης, την γλώσσα της εικαστικής τέχνης και την δημιουργική διαδικασία. Έτσι το άτομο μέσα από την δημιουργία εικαστικών παραγόμενων αναπτύσσει την ικανότητα του να νοηματοδοτεί,  να σχετίζεται και να επικοινωνεί με τον εαυτό του και τους άλλους, αλλά και να «πειραματίζεται» εφαρμόζοντας την δοκιμή και το «λάθος», εφευρίσκοντας έτσι νέους τρόπους να αναδιαμορφώνει ή και να ενισχύει λειτουργικότερα σχεσιακά μοτίβα συμπεριφοράς. 

Η Εικαστική Ψυχοθεραπεία ως ψυχοθεραπευτική προσέγγιση ανήκει στις εκφραστικές θεραπείες. Προτείνει και εφαρμόζει τεχνικές έτσι ώστε να διευκολύνει την ανάδυση- αναγνώριση και νοηματοδότηση των βαθύτερων εσωτερικών εμπειριών. Οι τεχνικές της, η χρήση των εικαστικών υλικών και των ιδιοτήτων τους συνεργάζονται με την έμφυτη ανθρώπινη δυνατότητα για έκφραση μέσω της τέχνης. Μέσω της τέχνης το άτομο δημιουργεί ισοδύναμα των εμπειριών του και διευρύνει τα πλαίσια της εμπειρίας του. Η αλλαγή έρχεται χάρη σε αυτή την νεοαποκτηθείσα δημιουργικότητα! 

Η ΔΟΜΗ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣ 

Η συνεδρία της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας αρθρώνεται με την σύνθεση της λεκτικής και εικαστικής διαδικασίας και πλαισιώνεται μέσα από την από κοινού αποδοχή μεταξύ ψυχοθεραπευτή και θεραπευόμενου πως η φαντασιωσική ικανότητα του θεραπευμένου, το  στοχαστικό του δυναμικό, η προσωπική του συναισθηματική σφραγίδα, η ιδιοσυγκρασία των εικόνων του και το σύνολο των εικαστικών του δημιουργημάτων τα οποία προηγούνται του λόγου, αποτελούν τα βασικά στοιχεία της μεταξύ τους συνεργασίας. Η χρήση της τέχνης ως πρωταρχικό εργαλείο, καθιστά το άτομο ενεργό συμμετέχοντα στην προσωπική του αλλαγή και εξέλιξη και  «δημιουργό» αυτής. Η θεραπευτική σχέση μεταξύ εικαστικού ψυχοθεραπευτή και θεραπευόμενου, προτείνει τα τρία μέλη αυτής της συνεργασίας, ψυχοθεραπευτή-θεραπευόμενου-εικαστικού παραγόμενου ως συνδημιουργούς προς ένα λειτουργικότερο πεδίο επικοινωνίας εντός της συνεδρίας, με σκοπό να «ενσωματωθεί» και να εφαρμοσθεί και στην ζωή εκτός της συνεδρίας. 

ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ 

Η Ιστορία της Τέχνης διδάσκεται σε τριετή κύκλο σπουδών συμπεριλαμβανομένων και των εργαστηρίων τέχνης και καλύπτοντας περιόδους από την  προϊστορία έως τα κινήματα του 20ου αιώνα, αλλά και την σύγχρονη τέχνη μετά το 1970. Στα εργαστήρια τέχνης (ελεύθερα και θεωρητικά) οι σπουδαστές εξοικειώνονται με τα εικαστικά υλικά και τεχνικές προκειμένου να διευρύνουν την δημιουργικότητα και την εικαστική τους έκφραση, με απώτερο σκοπό την διευκόλυνση της εικαστικής έκφρασης των μελλοντικών πελατών τους.

 Μέσα από τα θεματικά σεμινάρια της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας οι σπουδαστές εκπαιδεύονται και εξοικειώνονται με τις εφαρμογές και την κλινική πράξη της ανάλογα με τον πληθυσμό. Παράλληλα εξοικειώνονται με την ψυχοδυναμική θεωρία και διάγνωση προκειμένου να κατανοήσουν ολοκληρώμενα τόσο τους ανθρώπους, όσο και τα εικαστικά τους παραγώμενα. 

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΙΑ 

Οι σπουδαστές ασκούνται μέσω της πρακτικής τους άσκησης σε διάφορα πλαίσια (ψυχιατρικές κλινικές, κέντρα ψυχικής υγιεινής, γενικά νοσοκομεία κέντρα ημέρας, ιατροπαιδαγωγικά κέντρα, εκπαιδευτικά ιδρύματα κα) με τα οποία το ΚΤΨ έχει συνεχή συνεργασία. Η κλινική πρακτική περιλαμβάνει τουλάχιστον 750 ώρες και αφορά σε διαφορετικούς. Οι σπουδαστές, μέσα από την συνεργασία τους με τα πλαίσια γνωρίζουν την λειτουργία τους, μαθαίνουν να συνεργάζονται στο πλαίσιο διεπιστημονικής ομάδας και ασκούνται στην πρακτική εφαρμογή της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας (λήψη ιστορικού, εικαστική αξιολόγηση, θεραπευτικός σχεδιασμός, βραχύχρονη ή μακροχρόνια παρακολούθηση και παρέμβαση μέσω εικαστικών). 

Μέσα στην Εποπτεία αποκτούν δεξιότητες όπως η ενσυναίσθηση, η αυτοπαρατήρηση, η επεξεργασία της μεταβίβασης και αντιμεταβίβασης κα. Επίσης εκπαιδεύονται να χρησιμοποιούν την προσωπική τους τέχνη ως μέσο καλύτερης κατανόησης του περιεχομένου της θεραπευτικής παρέμβασης και αυτοεπίγνωσης. 

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Όλοι οι σπουδαστές αξιολογούνται ψυχομετρικά πριν την εισαγωγή τους στην κυρίως εκπαίδευση που συμπίπτει με την έναρξη της πρακτικής τους άσκησης. Από την αρχή μέχρι την ολοκλήρωση των σπουδών τους κι εφόσον κριθεί απαραίτητο και μετά το πέρας αυτών, εντάσσονται σε πρόγραμμα ατομικής ή ομαδικής θεραπείας (ελάχιστος αριθμός ωρών: 250 ώρες ατομικής ή 300 ώρες ομαδικής εικαστικής ψυχοθεραπείας). 

Ο ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ 

Μέσω της παρατήρησης και της ανάλυσης της εικαστικής συμπεριφοράς, των προϊόντων τέχνης και της επικοινωνίας του πελάτη, ο Εικαστικός Ψυχοθεραπευτής εκτιμά διαγνωστικά και διαμορφώνει ένα συνολικό θεραπευτικό σχεδιασμό. Η προσέγγιση ενός Εικαστικού Ψυχοθεραπευτή μπορεί να εστιάσει σε ένα εύρος στόχων όπως: αναπτυξιακές πτυχές, διεύρυνση της δημιουργικότητας, αποκατάσταση, υποστηρικτική μη κατευθυντική παρέμβαση, προσαρμογή και/ή ανάπτυξη της προσωπικότητας, προαγωγή της ψυχικής και σωματικής υγείας.

Οι εικαστικοί ψυχοθεραπευτές είναι εκπαιδευμένοι να αναγνωρίζουν τα μη λεκτικά σύμβολα και τις μεταφορές που επικοινωνούνται κατά την διάρκεια της δημιουργικής διεργασίας. Ο βασικός τομέας μελέτης αφορά στην τέχνη και στην ιδιότητά της να αποκαλύπτει συνειδητά και ασυνείδητα συναισθήματα, σκέψεις και συμπεριφορές. 

ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ

Το πρόγραμμα είναι τριετούς διάρκειας και απευθύνεται σε άτομα με πτυχίο στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες από ΑΕΙ ή ΤΕΙ (ψυχολόγους, παιδοψυχίατρους, εκπαιδευτικούς, ειδικούς παιδαγωγούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές και κοινωνικούς λειτουργούς) που εργάζονται ή πρόκειται να εργαστούν με παιδιά και εφήβους. Όσοι απόφοιτοι επιθυμούν να λάβουν το δίπλωμα του Εικαστικού Ψυχοθεραπευτή Παιδιών και Εφήβων συνεχίζουν την παρακολούθηση του προγράμματος για άλλα δύο χρόνια με ατομική προσωπική ψυχοθεραπεία και ανάληψη περιστατικών πολύμηνης παρακολούθησης υπό Εποπτεία.

Όπως τα παιδιά είναι ιδιαίτερα, έτσι και η Εικαστική Θεραπεία με παιδιά είναι ιδιαίτερη και διαφορετική. Με τα παιδιά επικοινωνούμε στη γλώσσα τους, με το παιχνίδι και με τα εικαστικά υλικά. Μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, τέμπερες, πηλός, πλαστελίνη, κηροπαστέλ, προεικαστικά υλικά, παρέχουν ευκαιρίες πειραματισμού, εξερεύνησης και μάθησης. Το σώμα συντονίζεται με αυτά, παράγοντας εικαστικό αποτέλεσμα ανάλογα με τον συναισθηματικό κόσμο του παιδιού. 

Πολλές φορές συνδέονται μόνο με την ευχαρίστηση και την χαρά της δημιουργίας και άλλες φορές με ουσιαστικότερα ζητήματα, συγκρούσεις και δυσκολίες. 

Όλοι οι εκπαιδευόμενοι καθόλη τη διάρκεια των σπουδών τους εντάσσονται σε ομάδα Εικαστικής Ψυχοθεραπείας για την επεξεργασία προσωπικών ζητημάτων που μπορεί να εμποδίσουν την κατάλληλη εφαρμογή των τεχνικών και των εργαλείων της Εικαστικής Θεραπείας αλλά και για την αντιμετώπιση δυσκολιών που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους και της πρακτικής τους άσκησης. 

Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να εργαστούν, ανάλογα με την κύρια επαγγελματική τους ιδιότητα, με παιδιά και εφήβους, σε παιδοψυχιατρικά πλαίσια, κέντρα αποκατάστασης, ιατροπαιδαγωγικά κέντρα καθώς και στην εκπαίδευση ως σύμβουλοι πρόληψης, αξιοποιώντας τις γνώσεις τους για την ολοκληρωμένη προσέγγιση περιπτώσεων και μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμα στέλεχη πληροφόρησης και ανατροφοδότησης σε διεπιστημονικές ομάδες προσωπικού σε ένα ευρύ φάσμα χώρων εργασίας.

Οι απόφοιτοι του προγράμματος με εφαλτήριο την κύρια επαγγελματική τους ιδιότητα, χρησιμοποιούν τα εργαλεία της Εικαστικής Θεραπείας ως επιπλέον και συμπληρωματικό μέσο αξιολόγησης, παρέμβασης αλλά και κατανόησης συμπεριφορών και συναισθηματικών συγκρούσεων των παιδιών και των εφήβων. Μέσω της παρατήρησης της δημιουργικής συμπεριφοράς, του χειρισμού των υλικών, της εικαστικής έκφρασης και των προϊόντων τέχνης, ο ειδικός αποκτά την δυνατότητα να συνάγει συμπεράσματα και να εφαρμόζει την ανάλογη θεραπευτική παρέμβαση. 

«Για να είσαι ένας αποτελεσματικός Εικαστικός Ψυχοθεραπευτής πρέπει να γνωρίζεις από τέχνη:  τα υλικά και τις διαδικασίες, την φύση των υλικών, ακόμα και τις δυνατότητες τους. Πρέπει να ξέρεις τον τρόπο που εξελίσσεται η δημιουργική διαδικασία, την γλώσσα της τέχνης, και την βαθύτερη σημασία των συμβόλων, της φόρμας και του περιεχομένου του έργου. Θα πρέπει να γνωρίζεις από θεραπεία: χρειάζεται να γνωρίζεις όσο γίνεται καλύτερα τον εαυτό σου και τους άλλους σε σχέση με την εξελικτική, την ψυχοδυναμική και τις διαπροσωπικές σχέσεις. Επίσης θα πρέπει να ξέρεις για τις δυναμικές της σχέσης θεραπευτού-ασθενούς και τους μηχανισμούς που βοηθούν τους άλλους να αλλάζουν», Judith Rubin. 

Ενδεικτική βιβλιογραφία για το Αrt Therapy στα ελληνικά

-   Οικογενειακή Εικαστική Θεραπεία της Helen Landgarten
-   Όταν δεν μπορείς να ζωγραφίσεις της Marion Milner
-   Εικαστική Θεραπεία: Ένας πρακτικός οδηγός της Cathy Malchiodi

 

Κέντρο Τέχνης και Ψυχοθεραπείας

Καλομενοπoύλου 9, Νέο Ψυχικό 15451

E-mail:     artpsy@otenet.gr

www.art-therapy.gr
Τηλέφωνο:     210 67.10.346
Fax:     210 67.47.810

 

 

 



27 Αυγούστου - Processwork

Processwork


Εισηγητής(ες) : Βενετία Μπουρονίκου, Ώρα: 10:30-13:00

Από το μήλο μέχρι τον πόλεμο: ένα ταξίδι ανακάλυψης κρυμμένων θησαυρών. Στο σεμινάριο αυτό θα γνωριστούμε με τη βασική θεωρία και τη μεθοδολογία του Processwork. Με έναυσμα το μύθο του Μήλου της Έριδας, θα εστιάσουμε σε αυτά που μας ελκύουν αλλά και σε εκείνα που μας ενοχλούν ή μας εκνευρίζουν, θα μελετήσουμε σινιάλα στην επικοινωνία που μας δυσκολεύουν και αποτελούν πρόκληση στις σχέσεις μας. Όλα αυτά συχνά γεννούν έντονα συναισθήματα μέσα μας και συγκρούσεις με τον κόσμο γύρω μας. Οι ίδιες όμως αυτές εμπειρίες όταν...

Περισσότερα >

Από το μήλο μέχρι τον πόλεμο: ένα ταξίδι ανακάλυψης κρυμμένων θησαυρών.

Στο σεμινάριο αυτό θα γνωριστούμε με τη βασική θεωρία και τη μεθοδολογία του Processwork.

Με έναυσμα το μύθο του Μήλου της Έριδας, θα εστιάσουμε σε αυτά που μας ελκύουν αλλά και σε εκείνα που μας ενοχλούν ή μας εκνευρίζουν, θα μελετήσουμε σινιάλα στην επικοινωνία που μας δυσκολεύουν και αποτελούν πρόκληση στις σχέσεις μας. Όλα αυτά συχνά γεννούν έντονα συναισθήματα μέσα μας και συγκρούσεις με τον κόσμο γύρω μας. Οι ίδιες όμως αυτές εμπειρίες όταν ξεδιπλωθούν, μας δίνουν πρόσβαση στην ολότητά μας και μας βοηθούν να αναπτύξουμετο δυναμικό μας.

Μέσα από βιωματικές ασκήσεις βασισμένες στη θεώρηση του Processwork θα εξερευνήσουμε τρόπους και εργαλεία για να ξεδιπλώσουμε τις εμπειρίες μας και να ανακαλύψουμε τη σοφία που κρύβουν μέσα τους για την προσωπική μας ζωή, τις σχέσεις και τον κόσμο.

Σε αυτό το σεμινάριο θα δουλέψουμε ατομικά και σε δυάδες και θα έχουμε την ευκαιρία να μοιραστούμε την εμπειρία μας με την ομάδα.

 

Λιγότερα <

Απογευματινό εργαστήριο -Processwork


Εισηγητής(ες) : Βενετία Μπουρονίκου, Ώρα: 19:30-21:30

Συνέχεια του πρωινού βιωματικού εργαστηρίου.

Περισσότερα >

Συνέχεια του πρωινού βιωματικού εργαστηρίου.

Λιγότερα <


Κλείσιμο Χ

Τι είναι το Processwork

Το Processwork είναι μια πολυδιάστατη και πολυεπίπεδη προσέγγιση της ανθρώπινης εμπειρίας. Αναπτύχθηκε στις αρχές τις δεκαετίας του 1970 από τον ArnoldMindell και τους συνεργάτες του. Οι ρίζες του Processwork βρίσκονται στην Αναλυτική Ψυχοθεραπεία του C.G. Jung, στην Κβαντική Φυσική, και στον Ταοϊσμό. Είναι μια ολιστική προσέγγιση, η οποία προσφέρει μία καινούργια ματιά και έναν τρόπο να δουλεύει κανείς και να κατανοεί τα όνειρα, τα σωματικά προβλήματα, τα συμπτώματα, τις σχέσεις, καθώς και τις διαπροσωπικές και κοινωνικές συγκρούσεις.

Η αρχή στην οποία βασίζεται το Processwork είναι ότι οτιδήποτε συμβαίνει την κάθε στιγμή, ακόμα και αν μοιάζει διασπαστικό ή ενοχλητικό, είναι ο σπόρος μιας διεργασίας, που αν “ξεδιπλωθεί” θα αναδείξει το μήνυμα και το νόημα της. Εάν λάβουμε υπ’ όψιν την πιθανότητα, η λύση ενός προβλήματος να εμπεριέχεται στο πρόβλημα, τότε εμπειρίες που μας αποσταθεροποιούν δεν είναι μόνο καταστροφικές, αλλά προσφέρουν και έναν δρόμο για προσωπικό μεγάλωμα, δημιουργία ικανοποιητικών σχέσεων, λειτουργικών ομάδων και κοινοτήτων.

 

“…η βασική έννοια πίσω από όλες τις εφαρμογές του Processwork είναι η έννοια της φύσης και της ροής. Ακόμα και επώδυνα γεγονότα όπως η ασθένεια, η ψύχωση ή το μίσος, μπορούν να γίνουν χρήσιμα αν τα ακολουθήσουμε με ακρίβεια, ενσυναίσθηση και επίγνωση..”

ArnoldMindell, ‘The Leaderas a MartialArtist’

 

Το Processwork είναι περισσότερο περιγραφικό μοντέλο, παρά ερμηνευτικό. Προσπαθεί κανείς να ακολουθήσει τη διεργασία έτσι όπως αυτή αναδύεται στιγμή προς στιγμή, και να αποκτήσει επίγνωση των βαθύτερων διεργασιών, μέσα από τις οποίες μπορεί κανείς να βρει λύσεις σε προβλήματα και κατευθύνσεις για τη ζωή του.

Βασική στάση του Processwork είναι η εκτίμηση των ανθρώπων για αυτό που είναι και η στήριξη να γίνουν ακόμα περισσότερο ο εαυτός τους. Σκοπός του είναι η εξάσκηση της επίγνωσης  για τη βαθύτερη διεργασία που μας κινεί.

Η ψυχοθεραπεία, η δουλειά με ομάδες και οργανισμούς, η επίλυση συγκρούσεων και η δουλειά  με την κοινότητα, η δουλειά με ανθρώπους σε κώμα και σε διαφορετικές καταστάσεις συνείδησης, είναι μερικά από τα πεδία εφαρμογής του Processwork.

Βιβλία του Process Work στα Ελληνικά

Mindell, Arnold. Συνομιλώντας με το Σώμα που Ονειρεύεται. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, 1997.
Mindell, Arnold. Μέσα Στη Φωτιά: Μετασχηματισμός Μεγάλων Ομάδων Αξιοποιώντας τις Συγκρούσεις και τη Διαφορετικότητα. Αθήνα: Γραφές, 2002.

ProcessworkGreecehttps://processwork.gr/el/

ProcessworkHub

17455 'Aλιμος
Αθήνα - Ελλάδα
τηλ +30 210 9848 916
τηλ και φαξ +30 210 9848 912



28 Αυγούστου - Focusing Βιωματική προσέγγιση

Focusing Βιωματική Προσέγγιση


Εισηγητής(ες) : Άννα Καραλή, Ρεβέκκα Ροδοπούλου, Ώρα: 10:30 - 13:00

Διχόνοια και η Δημιουργία ‘Χώρου’ για την ‘Προσέγγισή’ της Διχόνοια, η υπόρρητη, συνήθως, μη λεκτική  ‘πραγματικότητα’,  που γεννά θυμό, κριτική, επίθεση, σύγκρουση…  Πώς η Προσωποκεντρική και Focusing Βιωματική Συμβουλευτική/ Ψυχοθεραπεία προσεγγίζουν τις δυνατότητες απεμπλοκής της, μέσα από αναγνώριση, απόσταση και αποδοχή χρησιμοποιώντας την εγγενή θετική κατεύθυνση και δύναμη του σώματος Ειδικότερα, ο Gendlin (1981) παρατηρεί: ‘Κάθε δυσάρεστη αίσθηση θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μία δυνητική...

Περισσότερα >

Διχόνοια και η Δημιουργία ‘Χώρου’ για την ‘Προσέγγισή’ της

Διχόνοια, η υπόρρητη, συνήθως, μη λεκτική  ‘πραγματικότητα’,  που γεννά θυμό, κριτική, επίθεση, σύγκρουση…  Πώς η Προσωποκεντρική και Focusing Βιωματική Συμβουλευτική/ Ψυχοθεραπεία προσεγγίζουν τις δυνατότητες απεμπλοκής της, μέσα από αναγνώριση, απόσταση και αποδοχή χρησιμοποιώντας την εγγενή θετική κατεύθυνση και δύναμη του σώματος

Ειδικότερα, ο Gendlin (1981) παρατηρεί: ‘Κάθε δυσάρεστη αίσθηση θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μία δυνητική ενέργεια για έναν πιο υγιή τρόπο ύπαρξης, αρκεί να της δοθεί χώρος για να κινηθεί προς την ορθότητά της.’

 

 

Λιγότερα <

Απογευματινό εργαστήριο - Focusing Βιωματική Προσέγγιση


Εισηγητής(ες) : Άννα Καραλή, Ώρα: 19:30-21:30

Στην πρωϊνή συνάντηση θα αφιερωθεί χρόνος για βιωματική εμπειρία, ενώ στην βραδινή συνάντηση, ελπίζουμε, μέσα από συζήτηση/διάλογο να προσεγγίσουμε την θεραπευτική σχέση και παρουσία του θεραπευτή, αναφερόμενοι, το δυνατόν, στις σχετικές θεωρίες.

Περισσότερα >

Στην πρωϊνή συνάντηση θα αφιερωθεί χρόνος για βιωματική εμπειρία, ενώ στην βραδινή συνάντηση, ελπίζουμε, μέσα από συζήτηση/διάλογο να προσεγγίσουμε την θεραπευτική σχέση και παρουσία του θεραπευτή, αναφερόμενοι, το δυνατόν, στις σχετικές θεωρίες.

Λιγότερα <


Κλείσιμο Χ

Σύντομη Θεώρηση της Focusing Βιωματικής Προσέγγισης (FOT)

 

Ο Eugene Τ. Gendlin (1926-2017), αρχικά και πρωταρχικά φιλόσοφος, μέσα από το έργο του αναζητά τη «γλώσσα» που μπορεί να εκφράσει την σχέση μεταξύ λέξεων και εμπειρίας, ή, ειδικότερα, την διαδικασία νοηματοδότησης της  εμπειρίας.

Η συγκυρία της παρουσίας του CarlRogers στο πανεπιστήμιο του Σικάγο, στο τέλος της δεκαετίας του 50 (με την τότε μη κατευθυντική προσέγγιση) διευκόλυνε τον Gendlin, μέσα από την συνεργασία μαζί  του, να οδηγηθεί και προχωρήσει σε μία φιλοσοφική Πρακτική (Gendlin,1997). 

Μετά την αποχώρηση του Rogers από το Σικάγο και την εγκατάστασή του στην Καλιφόρνια, oGendlin (1996) εργάσθηκε εκτενώς στην θεωρία και, σταδιακά, την δεκαετία του 90, προχώρησε στην Focusing Βιωματική Θεραπεία (FOT). Το μικρό εγχειρίδιο “Focusing”, με τα 6 βήματα,  είχε ήδη εκδοθεί την δεκαετία του ’70 (Gendlin,1978). 

Η Βιωματική Ψυχοθεραπεία, ως γνωστόν, εμπνέεται από τα φιλοσοφικά ρεύματα της Φαινομενολογίας και του Υπαρξισμού και παράλληλα βασίζεται στις επιστημονικές αρχές της Ανθρωπιστικής Ψυχολογίας. 

H Βιωματική Ψυχοθεραπεία, ειδικότερα, ερευνά την αίσθηση της άμεσης βιωματικής διαδικασίας του πελάτη, δεν έχει όμως να κάνει με το αίσθημα, ή τις λέξεις, ή τις κινήσεις των μυών του, αλλά με μία απευθείας αίσθηση της πολυπλοκότητας των καταστάσεων και δυσκολιών που αυτός βιώνει (Gendlin, 1974). Ο Βιωματικός ψυχοθεραπευτής, ως εκ τούτου,  δίδει έμφαση στην συγκεκριμένη ζώσα βιωματική διαδικασία του πελάτη, ενώ οι λέξεις είναι μόνο εργαλεία για ν’ ακολουθήσει αυτή την διαδικασία.  

Ως εκ τούτου ο Gendlin (1997) υπογράμμισε την σχέση του πελάτη με την βιωμένη έννοια (feltmeaning) της βιωματικής του εμπειρίας (όπως αρχικά την ονόμασε) και αργότερα επέλεξε τον όρο felt sense (βιωμένη αίσθηση), για να υπογραμμίσει την συνάφειά της με το σώμα. Αυτή του η θέση θεωρείται και η μείζονα συνεισφορά του στην βιωματική ψυχοθεραπεία. 

Ο Gendlin περιγράφει την βιωμένη αίσθηση ως μία σωματική αίσθηση, όχι μία φυσική αίσθηση (όπως ο πόνος) αλλά μία αίσθηση του όλου μιας κατάστασης, ή προβλήματος, ή ανησυχίας, μια και η βιωμένη αίσθηση ενέχει την όλη πολυπλοκότητα της ζώσας διαδικασίας μας.

 Το κεντρικό χαρακτηριστικό, λοιπόν, της FOT έγκειται στο μέλημα του θεραπευτή για την διευκόλυνση του πελάτη να ομιλεί από την βιωμένη του αίσθηση παρά για τα αισθήματά του.

 Πώς κανείς μιλά όμως από τα αισθήματά του και όχι για τα αισθήματά του;

 Ο Gendlin έχει εκτεταμένα μελετήσει και γράψει για την Φαινομενολογία και Υπαρξισμό.  Αναφέρεται δε στον Heidegger για να μιλήσει για το είδος των αισθημάτων που συναντούμε στην ψυχοθεραπεία και τί σημαίνει να μιλούμε από αυτές τις αισθήσεις, υποστηρίζει δε ότι τα αισθήματα «εν-τω-κόσμω-είναι», και δεν μπορεί να θεωρούνται ως ένα «εσωτερικό συμβάν» (Gendlin, 1978/9).

 Με άλλα λόγια, όταν γυρίζω σ’ εμένα, δεν ανακαλύπτω κάποιο καθαρό, παρθενικό, «εμένα». Βρίσκω «ένα εμένα-με-εσένα». Η εμπειρία του εαυτού μου διευκολύνεται, σχηματίζεται και οριοθετείται από αυτό το «εμένα-με-εσένα». Το «εμένα-με-εσένα» πάντως δεν είναι μία συγχώνευση, μία μάζα, αλλά μία «αλληλεπίδραση».

 Ο  κεντρικός όρος της FOT θεωρίας «Πρώτιστα η Αλληλεπίδραση» (Purton, C. 2004) αναφέρεται σ’ αυτή την περίπλοκη “ανοικτότητα” της φύσης του εαυτού που δεν φτάνει ποτέ σ’ ένα τέλος, δεν είναι στάσιμος,  αμετάβλητος, αλλά ευρίσκεται σε μία εν εξελίξει ζώσα διαδικασία. Είναι η αλληλεπίδραση του με το περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα, αυτή η αλληλεπίδραση επιβεβαιώνεται στα φυτά, ζώα και ανθρώπους, μια και σε κάθε μία από αυτές τις κατηγορίες τίποτα δεν είναι απολύτως ίδιο, ως να ήσαν προϊόντα ενός εργοστασίου. Ειδικότερα, είναι η αλληλεπίδραση της αυτό-οργανωτικής παραγωγής της ζωής τους με το περιβάλλον. 

Γι’ αυτό και ο Gendlin αναφέρεται στους ανθρώπους ως «αλληλεπιδράσεις», με πρωταρχικό στοιχείο της βιωματικής διαδικασίας την μεταξύ-και-ενδότερη-διαδικασία-σχέσης του καθενός, θεραπευόμενου και θεραπευτή (Gendlin, 2007).  

Κλείνοντας αυτήν την σύντομη θεώρηση για την FocusingΒιωματική Ψυχοθεραπεία εν γένει, επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι προσωπικά θεωρώ πολύ ουσιαστική αυτή την εσώτερη επαφή, όπου θα μπορούσε κανείς  να συνοδεύσει «ό,τι» υπάρχει εκεί... Να «το» παρακολουθήσει…  Να «του» δείξει ενδιαφέρον…  Ίσως ακόμη να μπορέσει και να «το» εκφράσει….  Θέλω να ελπίζω ότι  μ’ αυτό τον τρόπο μπορεί κανείς να φροντίσει τον εαυτό του εσώτερα...  Τότε, ίσως «ακούσει» και αναγνωρίσει τί θέλει  να κάνει για εκείνον, αντί του τί οι θεωρίες, οι εκπαιδεύσεις και τα βιβλία-οδηγοί τον «υποχρεώνουν» ν’ ακολουθήσει… Όλα «αυτά» που στις σημερινές μας κοινωνίες μας οδηγούν να κάνουμε ό,τι κάνουν οι άλλοι, και ως εκ τούτου κάνουμε ό,τι «πρέπει» για εκείνους…

 

Βιβλιογραφία

 

Gendlin, E.T. (1972). Therapeutic procedures with schizophrenic patients. In M. Hammer (Ed.), The theory and practice of psychotherapy with specific disorders, pp. 333-375. Springfield, IL: Charles C. Thomas.

 

Gendlin, E.T. (1973). Experiential psychotherapy. In R. Corsini (Ed.), Current psychotherapies (pp. 317-352). Itasca, IL: Peacock.

 

Gendlin, E.T. (1992). The primacy of the body, not the primacy of perception [Excerpt from pages 343-353, slightly revised]. Man and World, 25(3-4), 341-353.

 

Gendlin, E.T. (1993). Three assertions about the body.The Folio12(1), 21-33.

 

Gendlin, E.T. (1974). Client-centered and experiential psychotherapy. In D.A. Wexler & L.N. Rice (Eds.), Innovations in client-centered therapy, pp. 211-246. New York: John Wiley & Sons.

 

Gendlin, E.T. (1995). Crossing and dipping: some terms for approaching the interface between natural understanding and logical formulation. Minds and Machines 5 (4), 547-560. From http://www.focusing.org/gendlin/docs/gol_2166.html 

 

Gendlin, E.T. (1996) Focusing-Oriented Psychotherapy.  A Manual of the Experiential Method. New York: The Guilford Press.

 

Gendlin, E.T. (1999). Implicit entry and focusing. The Humanistic Psychologist, 27, 1, 80-88. From http://www.focusing.org/gendlin/docs/gol_2032.html

 

Gendlin, E.T. (2004). The new phenomenology of carrying forward. Continental Philosophy Review, 37(1), 127-151.

 

Gendlin, E.T. (2007, June). Focusing: The body speaks from the inside. [Transcript of talk given at the 18th Annual International Trauma Conference, Boston, MA]. New York: The Focusing Institute.

 

Purton, C. (2004) Person-Centred Therapy: The focusing-oriented approach. London: Palgrave.

 

To Ελληνικό Κέντρο Focusing (ΕΚF) είναι ένα Ευρωπαϊκά Διαπιστευμένο Κέντρο Εκπαίδευσης στην Ψυχοθεραπεία (European Accredited Psychotherapy Training Institute) στην Προσωποκεντρική και Focusing-βιωματική Προσέγγιση, αναγνωρισμένο από την EAP (European Association for Psychotherapy http://www.europsyche.org/).

 

Ιδρύθηκε και διευθύνεται από τους Παύλο Ζαρογιάννη και Άννα Καραλή, ψυχοθεραπευτές-συμβούλους, εκπαιδευτές, επόπτες στην Προσωποκεντρική Προσέγγιση και στη Focusing-Βιωματική Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία και Εκπροσώπους χώρας/ Συντονιστές (CertifyingCoordinators) του Κεντρικού Ινστιτούτου Focusing της Νέας Υόρκης, Ν.Υ.

Το ΕΚF ξεκίνησε τις δραστηριότητες του στην Αθήνα το 2001 με αρχικό στόχο την εδραίωση της βιωματικής μεθόδου του Focusing. Το 2003 με την νομική μορφή της Ομόρρυθμης Εταιρίας πλέον διεύρυνε τους σκοπούς και στόχους του, καλύπτοντας έτσι ένα ευρύτερο και πιο ολοκληρωμένο φάσμα δραστηριοτήτων στον χώρο της ψυχικής υγείας, με κύριο πάντα μέλημα του την ανάπτυξη, προώθηση και εδραίωση στην Ελλάδα της Προσωποκεντρικής και της Focusing-Βιωματικής Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας.

 

Το Ελληνικό Κέντρο Focusing εδρεύει στην:

Αθήνα:
Λεωφόρος Αλεξάνδρας 79,
TK 11474

(5ος ς όροφος)

Τηλ./Fax210 6459.459

 

Με υποκαταστήματα στην:

Λεωφόρο Αλεξάνδρας 192Α,

ΤΚ 11521

(5ος Όροφος)
Tηλ./Fax: 2106459.459

και στην Θεσσαλονίκη:
Βασιλίσσης Όλγας 99,
ΤΚ 54643
(3ος Όροφος)
Τηλ.: 2315527066

Ηλεκτρονική Διεύθυνση:info@focusing.gr, focusinghellas@yahoo.com,  www.focusing.gr

 



29 Αυγούστου - Αναχώρηση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2017 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2016

Διοργάνωση